Pagina

HK

Het gebouw & verhuur

Scouting Lambertus Reuver maakt gebruik van haar eigen gebouw “Jan Backus HK’. Het gebouw bestaat uit 2 zalen, een stafhok, een keuken, sanitaire voorziening met 3 toiletten, 2 douches. Ook is er een invalidetoilet en douche aanwezig. De bovenverdieping wordt niet mee verhuurd.

Jan Backus HK en omgeving

Het Jan Backus HK, ons scoutinggebouw,is gelegen in de Maasduinen. Het gebouw ligt binnen een besloten omheining op een groot stuk bosgrond. Het centrum van het dorp Reuver is in de onmiddelijke nabijheid, 4 supermarkten bij de hand. De verbindingen met trein en bus zijn uitstekend, met Roermond en Venlo als dichtst bijgelegen overstapplaatsen.

Het openluchtzwembad "de Bercken" bevindt zich evenals sporthal "De Schans" in de directe nabijheid van het scoutinggebouw. Een overdekt zwembad staat ons ook ter beschikking in Landal Greenparks "De Lommerbergen". Ook dit zwembad is via bospaden binnen 20 minuten te voet bereikbaar.

Direct achter ons HK ligt het bosgebied "de Birken" met heuvelachtige bospartijen, uitlopend naar het Maasveld en begrensd door de Maas.Op loopafstand zien we in het Maasveld ,het kasteel De Keverberg en het veerpont Beesel-Kessel.Bij oversteek belandt men in het land van Peel en Maas en is men in de historische plaats Kessel .

Gaat men oostwaarts vanuit het Jan Backus-scoutinggebouw, dan bereikt al fietsend binnen een half uurtje de grenslijn van Nederland en Duitsland. Een wereld van geschiedenis en natuurbeleving dient zich hier aan. Recreatie te over !

Fietst of wandelt men in zuidelijke richting dan komt men in het Drakendorp Beesel, bekend om het eeuwenoude spel met de draak. Een pittoresk,historisch dorp aangeprezen in menige reisgids.

In de schoolvakanties en in de weekenden kan het HK gehuurd worden voor jeugd- en jongeren activiteiten, workshops, familie-bijeenkomsten en kampen.

Voor catering kunt u contact opnemen met  www.steeghs-catering.nl

Voor partyverhuur kunt contact opnemen met https://partyverhuurreuver.nl/