Aanvullingen rondom maatregelen coronavirus 31-03-2020

Aanvulling maatregelen

Beste ouders/verzorgers,

Op basis van de aanvullende maatregelen die de overheid bekend heeft gemaakt in de aanpak van het coronavirus scherpt Scouting Nederland haar advies t.o.v. Scoutinggroepen en -organisaties in het hele land aan.

Scouting Nederland adviseert alle Scoutinggroepen en –organisaties in Nederland om alle activiteiten tot en met 31 mei niet door te laten gaan.

Onze Scoutinggroep volgt het advies van Scouting Nederland.

Lees hier de brief die Scouting Nederland voor al haar leden heeft geschreven.

In de vorige berichtgeving hebben we aangegeven de landelijke advisering te blijven volgen, vandaar deze update. Vanavond, 31 maart, zijn de maatregelen van de overheid in de aanpak van het coronavirus verlengd. Daarbij blijft de overheid aandringen op het beperken van sociale contacten, stimuleert ze dat mensen thuis blijven werken en 1,5 m afstand houden.

Online gaan we door!

Alle jeugdleden krijgen van hun eigen speltak via e-mail wekelijks opdrachten door om thuis te doen. Ook op onze site www.scoutinglambertusreuver.nl zijn deze opdrachten te vinden.

Zomerkamp

Dit jaar staan de zomerkampen in juli gepland, vooralsnog gaan de voorbereidingen door. We blijven de richtlijnen van Scouting Nederland volgen, zodra we meer weten, brengen we u op de hoogte via e-mail.

Laten we vooral positief kijken naar de toekomst.

Met vriendelijke groet,

Hanne Jacobs